- Posty: 24
- Oklaski: 1
- Otrzymane podziękowania: 2
Czy konieczna jest kwarantanna nowo zakupionych KOI ?
Jak ją prawidłowo przeprowadzić ?
Czy zapewnienie sprzedawcy, że przeprowadził kwarantannę u siebie, zwalnia nas od zrobienie kwarantanny jeszcze raz ?
Jaki sprzęt będzie nam potrzebny ?
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Trzeba sobie zadać pytanie "co się uważa za kwarantanne"?
Inaczej wygląda obserwacja kontrolna nowo nabytego Koi od dealera którego kupiliśmy osobiście i przywieźliśmy swoim autem, czy też Koi który przyjechał za pośrednictwem firmy kurierskiej, ale nie widzieliśmy w jakich warunkach ryba żyła, a już zupełnie inaczej się przedstawia sytuacja ryb importowanych które przebywały w pudełku podczas transportu nie rzadko ponad 30 godzin np. przyleciały z Japonii lub innego kraju. Stres wywołany tak długim przebywaniem w małej ilości wody, temperatura wody, czy ryba była uprzednio przed podróżą odpowiednio przegłodzona itd
Jeśli Koi pochodzi o dealera który handluje rybami, Koi teoretycznie powinien u niego być już od dłuższego czasu w dobrych warunkach i być rybą zdrową bez objawów chorobowych. Jeśli tak naprawdę jest i kupiliśmy Koi na miejscu w sklepie lub hodowli, widzieliśmy gdzie ryba pływa, jakie miała warunki itd. to jest to najlepszym gwarantem i można jechać do domu nie kupując kota w worku i możemy ją wpuścić do naszego zbiornika.
Jeśli kupiliśmy Koi na aukcji lub w sklepie internetowym, nie widzieliśmy w jakich warunkach przebywała ryba, i ile czasu była u dealera. Mimo zapewnień sprzedawcy proponowałbym najpierw umieścić taką rybę w zbiorniku kontrolnym-kwarantannowym i poobserwować ją co najmniej dwa tygodnie.
Zbiornik do obserwacji powinien mieć około 1m3 wody, z dojrzałym biologicznie filtrem.
Dealerzy w takich zbiornikach mają zawsze co najmniej jednego Koi który podtrzymuje funkcje biologiczne filtra. Jedna gorsza rybka która sobie żyje w takim zbiorniku.
Do takiego właśnie stabilnego środowiska wpuszczać należy nowo nabyte Koi i obserwować przez około 14dni.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Kupiłem wysyłkowo w karpiekoi.eu 9szt KOi. Sprzedawca zapewniał, że ryby są po kwarantannie.
Padły wszystkie do miesiąca.
Pojechałem osobiście do innego sprzedawcy. Też zapewniał, że ryby są po kwarantannie. Mam je do dziś.
Może warto potrzymać ryby w solance przez 21dni, nie zależnie od tego, co mówi sprzedawca?
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Adacho napisał: Kupiłem wysyłkowo w karpiekoi.eu 9szt KOi. Sprzedawca zapewniał, że ryby są po kwarantannie.
Padły wszystkie do miesiąca.
Pojechałem osobiście do innego sprzedawcy. Też zapewniał, że ryby są po kwarantannie. Mam je do dziś.
Może warto potrzymać ryby w solance przez 21dni, nie zależnie od tego, co mówi sprzedawca?
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
W obu przypadkach po zaleceniu sprzedawcy...wyrównanie temperatur i do głównego zbiornika.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Mogą być dwie przyczyny, albo w twoim zbiorniku "coś jest", ale ryby żyją, jedzą i nie widać u nich objawów chorobotwórczych. Są dobrze odżywione i bezstresowo sobie egzystują i nic im nie dolega.
Świeżo przywiezione ryby były w innej wodzie, podróżowały, nagła zmiana środowiska, stres i coś je dopadło.
Druga przyczyna to faktycznie chore egzemplarze, które u dealera żyły w złych warunkach, tylko że on sam może nie wiedzieć że jego ryby są nosicielami chorób i bezwiednie je sprzedaje, ale to tylko moje spekulacje. Jestem ciekaw ile te ryby które Ci padły przebywały u dealera, ale tego się chyba już nie dowiemy.
Pamiętaj że nie ma ryby sterylnej, słabsze, zestresowane egzemplarze mogą czasami odejść i nie będziesz wiedział dla czego, grunt to dobra, zdrowa biologicznie woda, karmienie dopasowane do temperatury wody, wody przypadającej na jedną dorosłą rybę i czasu w którym woda przejdzie proces nitryfikacji.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
TIME Marek Szurpik
ul.Hołowieska 56
17-100 Bielsk Podlaski
+48 730-301-809
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...