Co z tym prefiltrem. ...

Witam,

Na wstępie przepraszam za przydługą historię, ale muszę to z siebie wyrzucić, aby dojść do sedna pytania.

Otóż czuję się zainspirowany mottem przewodnim budowy Twojego Koi Pond - "jak chcesz zrobić coś tanio to pamiętaj, aby to zrobić od razu dobrze". Trochę tak jest w moim przypadku, bo z powodu braku dobrych przykładów i fachowej literatury ze zmiennym szczęściem zajmuję się karpiami Koi od 7 lat.

W skrócie moja historia walki o jakość wody wygląda następująco:

1. 2007 rok - samodzielne założenie oczka 35 m3, karasie + 3 Euro KOI, trochę roślin (10 % powierzchni), uniwersalny mały filtr, woda akceptowalna
2. 2008 rok - pierwsze problemy z jakością wody , mały filtr czyszczony dwa razy w tygodniu, pierwsza mała lampa UV
3. 2009 rok - pierwszy kontakt z Markiem, decyzja o rezygnacji z karasi (zostałem zarażony KOi wirusem), zakup ok 20 Koi od Marka, kupno Bioklara 30 z matą, większa lampa, duża pompa 15tys.l/h, większy strumień z kaskadami, porządne napowietrzanie - słowem INWESTYCJE. Jest też świadomość pierwszych wtopionych pieniędzy nie pasujących do Koi: stara lampa UV, filtr, za mała pompa do pracy ciągłej - ok 2000 PLN :(
4. 2010 i 2011 rok - są piękne koi, ale jest też i brudna woda :(
- szczotki BIOKlara czyszczę co tydzień, matę co miesiąc - skala brudu mnie przeraża, zadowolone są tylko tuje, pod które idzie całe dobro z filtra :)
- mam jednak dużo motywacji - przez dwa lata z rzędu piękne tarło: Tancho, Kohaku, Sanke i Utsuri, sporo młodzieży po Japońskich tarlakach - jest DUMA, piękne własne Koi to przecież trudna sprawa :)
- mam jednak glony brunatne :( i walczę z nimi poprzez: 3 * więcej roślin, preparaty dwa razy w roku w tym Sol (droga sprawa), zeolit, silne napowietrzenie oczka oraz 3-ej komory Bioklara,
- w każdym roku zabawa z czyszczeniem całego oczka, usuwanie każdej martwej roślinki (zajmują 2/3 oczka), wyrzucanie wszystkich nagromadzonych osadów, obniżanie poziomu fosforanów itd,