BB_King KOIpond

Na rybki musisz poczekać, aż będę robił przeprowadzkę ;)

Woda jest mocno "herbaciana" od pokarmu i trochę od żelaza - podaję Hikari Growth. Musiałbym jeszcze silniej ograniczyć karmienie, ale ważniejsze jest to aby nabrały sił przed zimą i że parametry wody na bieżąco ok (TETRA, kropelkowy test). Skoro ryby zdrowe, parametry wody ok, a filtr dojrzały to lepiej nie podmieniać wody zbyt dużo i zbyt często.

W sumie - kiedy karmić jak nie teraz?

#330 napisał BB_King

Pasja daje energię ...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Boguś,jakie duże masz kojaki i ile sztuk ? :)

#331 napisał KOLA

Artur

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Podliczę dopiero przy przeprowadzce :cheer:

Wg mojego rozeznania ok 30:
- ok 5 szt 35-55 cm (to te najmniejsze, które nie zdechły podczas przyduchy i awarii napowietrzania)
- ok 10 szt 25-35 cm
- ok 10 szt 20-25 cm
- ok 5 szt po 15 cm

W tym pewnie z 10 koi NO CLASS. W większości pochodzące z mojego tarła, choć kilka jest ładnych i dla sentymentu je zostawię. Docelowo NO CLASS do wymiany na inne. Marek obiecał, że jak już mój zbiornik będzie gotowy to coś pomoże, bo przecież sam też musi zapełnić swoje KOIpondy :) . Trzymam go za słowo.

Docelowo chcę mieć 25-30 dużych szt na zbiornik 45 m3.

#332 napisał BB_King

Pasja daje energię ...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

A jak planujesz uszczelnić ściany i połączenia płyta bloczki ?
Macie opracowaną jakąś technologie ?

Też myślałem o takim zbiorniku ale nie zgłębiałem się w szczegóły techniczne. B)

#333 napisał Vivit

Planowana budowa KOIpond :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

W wątku budowy KOIpond przez Miko_on (str 2), Marek załączył filmiki z dwoma metodami:

www.koimark.pl/index.php?option=com_kune...&id=27&limitstart=10

1. Fibreglass (popularne i tańsze) - to podwójne maty szklane przekładane żywicą i ostatecznie kolor czarny daje topkot - to trochę tak jak gdybyś budował łódkę z tworzywa wewnątrz zbiornika. Dużo pracy, czasu, szlifowania i dobrej pogody/alternatywnie baldachimy podczas prac :whistle:

2. Polimocznik (to mój wybór :) ) - Marek planował z SLAM U210, amerykańskiej firmy Demilec. Coś mają ostatnio kłopot z dostawami surowca do Polski, więc nie wiem czy ostatecznie nie będzie trzeba się zdecydować na jakąś alternatywę niemiecką. Aktualnie czekam na propozycje wykonawcy.

3. Trzecia EPDM - widziałem też, że gotowy zbiornik wykładany jest EPDM, o ile jest dość prosty w konstrukcji. Polega to jednak na lepszym przygotowaniu podłoża (zazwyczaj tynk) oraz klejeniu na zakładkę w narożnikach ścian, aby nie pozostawiać fałd EPDM.

Nie ma problemu łączenia posadzki ze ścianami - każda z metod jest bardzo szczelna! Trzeba sporo poczytać i wybrać coś dla siebie. Zawsze alternatywą dla murowanych zbiorników jest profesjonalny zbiornik EPDM. Kilkukrotnie tańszy i szybszy w realizacji.

W Polsce przy budowie basenów niektórzy z architektów proponują pełną konstrukcję żelbetową (mnóstwo stali) i specjalny beton z uszczelniaczem (taką mam płytę). Nikt jednak pełnej gwarancji nie daje, więc po tej inwestycji i tak mógłby Cię czekać pomysł na dodatkową izolację wewnątrz.

Ja będę ściany z zewnątrz dodatkowo izolował tradycyjnie jak fundament domu, aby ograniczyć ilość wilgoci w ścianie i skutki zamrozu.

#334 napisał BB_King

Pasja daje energię ...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Widzę że prace idą do przodu :) płyta już wylana :woohoo:
Dawno mnie nie było, trochę jeździłem po świecie ;) ale już jestem i odpisuję

BB_King napisał: Marek,
Sprawy przyśpieszają i ekipa odgraża mi się, że w przyszłym tygodniu ruszymy temat ścian, więc mam dwa pytania kontrolne:

1. Jaki poziom spadków do odpływów dennych zastosowałeś? Chciałem zrobić z 5cm na 1 m. Na forach widzę, że nie ma reguły i szczególnie w komorach filtracyjnych spadki bywają dużo wyższe.


W zbiorniku pod chmurką, tak na serio jeszcze nie robiłem spadków, ponieważ spadki robi się z suchego betonu. Robi się je dopiero po wylaniu dna i zrobieniu ścian, jest to ostatni etap prac murarskich, ja je zrobię tuż przed pokryciem polimocznikiem. Zrobienie spadków z betonu, z gruchy podawanego pompą w postaci półpłynnej jest praktycznie nie możliwe do wykonania, bo beton półpłynny praktycznie sam się poziomuje i spływa jak gorąca czekolada :) Podczas zalewania dna zrobili mi leciutkie spadki skierowane do odpływów, ale są to bardzo małe kąty a, lejki mają małą średnicę
Czym większa powierzchnia dna tym spadki powinny być większe.

Robienie jakichkolwiek kątów na dnie możliwe jest tylko za pomocą betonu wilgotnego-półsuchego S1 takiego jakiego używa się na robienie posadzek. Beton ten daje się formować i można zrobić sobie dno ze spadkami. Najlepiej jest ułożyć sobie na dnie bloczki nie na płasko lecz na sztorc i od nich robić sobie spadki. Kąt czym większy tym lepszy, bo kupy karpi, liście, trawa itp będą się staczać z większej powierzchni. Potem wstawię fotki jak to się robi tylko muszę poszperać.

Natomiast w zbiorniku całorocznym spadki zrobili mi od razu, bo te dno robiliśmy nie z gruchy tylko z betoniarki, beton był bardzo "tłusty" i dał się formować, więc zrobiliśmy taki kąt jaki maxymalnie się dało uformować. Dno tam nie jest bardzo duże, więc kąty też nie musiały być mocno pochylone.


BB_King napisał: 2. Jeżeli chodzi o osadzenie skimera, to zakładam, że przy lustrze wody 5 cm poniżej wieńca osadzenie skimera na równi z wieńcem winno się sprawdzić - analogicznie jak na Twoim zdjęciu w wątku miko_on. Woda będzie swobodnie spływać, a będzie i bezpieczna przestrzeń do szczytu z rewizją. Czy tak?
www.koimark.pl/index.php?option=com_kune...2&id=27&limitstart=0

Dzięki, Boguś


Więc jeśli chodzi o osadzanie skimmerów w ścianie, to są dwie szkoły i trzeba się ich trzymać, bo potem może się okazać że skimmer nie spełnia swojej roli.

W przypadku gdy chcemy mieć zbiornik nalany do pełna, tzn woda ma się równać prawie idealnie z brzegami (+-2cm odparowywanie i autoamtyczna dolewka), nawet może się czasami przelać gdy większa ryba machnie ogonem :P to otwór skimmera musi być wyżej poziomu wody co najmniej o 3cm!!! (cały skimmer powinien być wmurowany powyżej przewidywalnego poziomu lustra wody ma to jeszcze większe znaczenie w przypadku systemu grawitacyjnego, bo woda musi sama spadać w dół.
(Tu też bardzo ważną jak nie najważniejszą sprawą podczas murowania jest idealne ustalenie poziomów całego górnego wieńca, trzeba niwelatorem ustawić poziomy, by woda w każdym miejscu była na tym samym poziomie)








Druga opcja osadzania skimmera, to sposób w którym chcemy by woda była niżej poziomów brzegów o co najmniej 5cm. W takim przypadku musimy osadzić skimmer równo z wieńcem zbiornika, lub nawet poniżej wieńca. W ten sposób będziemy mieli przestrzeń na swobodne grawitacyjne spadanie wody.
Ja w zbiorniku całorocznym właśnie w ten sposób osadziłem skimmer ponieważ w przypadku gdy większy Koi machnął by ogonem, woda wylała by się na posadzkę ogrodu :)

Na tym zdjęciu narysowałem docelowy poziom wody






Reasumując, w twoim przypadku ja osadzał bym skimmer w zbiorniku pod chmurką właśnie w pierwszy sposób, tak jak ja to zrobiłem, czyli cały skimmer musi wystawać po za wieniec jakieś 3-4cm Oczywiście trzymając przy tym idealnie poziomy całego górnego wieńca.

#335 napisał KOImark

"Najtańszym, możliwym sposobem budowania odpowiedniego stawu dla koi jest zbudowanie go tylko raz!!.. ale musisz spełnić jeden podstawowy warunek - musisz zbudować go prawidłowo!!"
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Dzięki Marek za info ws skimera i skosów na dnie ;)
Aby ktoś mógł się rozbijać po świecie, ktoś musi pracować :)

Melduję więc, że u mnie w końcu progres. Ruszyła budowa ścian. W co drugiej warstwie układane jest zbrojenie poprzeczne w postaci drutów fi 8mm. Dodatkowo na zewnątrz muru pojawiło się przy płycie skośne odejście celem odprowadzania wody od pionowych ścian. Jak będzie izolacja przeciwilgociowa zewnętrzna to wszystko się zgra. Wkrótce będą szalunki na pionowe słupy i będziemy bliżej wieńca. Poniżej kilka zdjęć z aktualnego stanu.












#341 napisał BB_King

Pasja daje energię ...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Boguś,widać juz fajny zarys :)

#342 napisał KOLA

Artur

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Nooo :) niech rosną mury do góry!!! Super mieszkanko dla karpików :woohoo:

Tak sobie dziś myślałem że ten człowiek to dziwne stworzenie Boże :) pracuje, buduje, poświęca swoją energię i czas po to by na koniec tego całego projektu wpuścić kolorowe selekcjonowane karpie zwane Koi i to wszystko dla nich po to by miały jak najlepiej i oczywiście po to by je widzieć ;)

#343 napisał KOImark

"Najtańszym, możliwym sposobem budowania odpowiedniego stawu dla koi jest zbudowanie go tylko raz!!.. ale musisz spełnić jeden podstawowy warunek - musisz zbudować go prawidłowo!!"

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Skoro prace idą do przodu, trzeba pokazywać postęp. Kilka rzeczy popchnęliśmy:

1. W Starostwie Powiatowym znalazł się mój projekt :). Lepiej późno niż wcale.
2. Zewnętrzna strona ścian została wstępnie zabezpieczona przed wilgocią
3. Przygotowano szalunki na pionowe słupy
4. Wykopano, a później zazbrojono część płytką.

Jeszcze trochę prac przygotowawczych i znowu oczekiwanie na specjalny B25 z uszczelniaczem.








#364 napisał BB_King

Pasja daje energię ...
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Fajnie :cheer: przypomniał mi się mój bałagan
Pamiętaj by strefę płytką lekko pochylić ku strefie głębokiej
Wiem że ciężko to zrobić z płynnym betonem ale niech zrobią tyle ile się da

Trzymam kciuki!!! :)

#367 napisał KOImark

"Najtańszym, możliwym sposobem budowania odpowiedniego stawu dla koi jest zbudowanie go tylko raz!!.. ale musisz spełnić jeden podstawowy warunek - musisz zbudować go prawidłowo!!"

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Dzięki Marek. Pamiętam, choć plastyczność i płynność tego B25 z uszczelniaczem jest tak duża że sam się poziomuje. Ta czy owak wszystkie skosy planowane są z odpowiedniego suchego betonu po wykorzystaniu środka zwiększającą przyczepność pomiędzy warstwami. Chłopaki próbują robić skosy, ale skończy się na suchym.

Kilka zdjęć z ostatnich dwóch dni:

1. Przygotowanie szalunków
2. Murowanie strefy filtracji
3. Zalana płyta na strefie płytkiej z wystawionym zbrojeniem na pionowe słupy, które wystawać będą ponad lustro
4. Zalany słup
5. Szalowanie wieńca - filtracja
6. Przygotowane odpływy w strefie filtracyjnej (na potrzeby czyszczenia komór filtrów)
7. Niektóre z moich kotów na inspekcji














#398 napisał BB_King

Pasja daje energię ...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Super!!! :) pełna profeska!!! widać że chłopaki znają się na robocie ;)
Lubię koty!! ;)

#414 napisał KOImark

"Najtańszym, możliwym sposobem budowania odpowiedniego stawu dla koi jest zbudowanie go tylko raz!!.. ale musisz spełnić jeden podstawowy warunek - musisz zbudować go prawidłowo!!"

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

To akurat są tatusiowe ko-córki, bo kocury z natury są leniwe i z rzadka wychodzą z gawry. Łącznie pomieszkuje z nami 6 indywiduum.

#418 napisał BB_King

Pasja daje energię ...

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

W taki upał pozostaje tylko bieżące zraszanie wylanej płyty i słupów.

Dodatkowo z uwagi na postęp prac przygotowałem ujście skimera, aby chłopaki przy przygotowaniu wieńca mogły od razu odpowiednio go sensownie wkomponować.




#423 napisał BB_King

Pasja daje energię ...
Załączniki:

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 3.286 s.

Kupuj w koimark.pl

Kontakt

  • Firma:

    TIME Marek Szurpik

    ul.Hołowieska 56

    17-100 Bielsk Podlaski

  • Telefon:

    +48 730-301-809

  • Email:

    sklep@koimark.pl

  • Social:
  • Brak postów do publikacji.